مراسم تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز با حضور ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز و جمعی از طلاب این مرکز برگزار شد. 1398/04/10


به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از سقز، محمد وارعی صبح امروز در مراسم تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز برگزار شد، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب در پایان ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران که توسط مقام معظم رهبری خطاب به ملت ایران منتشر شد؛ برنامه‌ای استراتژیک و راهبردی علمی برای آینده انقلاب اسلامی است و مقام معظم رهبری مأموریت اصلی در این بیانیه را ساختن ایران اسلامی بزرگ ذکر کرده‌اند.
 
وی اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد؛ در بخش نخست مأموریت و اهداف انقلاب اسلامی ذکر شده، در بخش دوم عملکرد ۴۰ ساله انقلاب و نقاط قوت، ضعف، تهدیدها و فرصت‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف بیان‌ و در بخش سوم استراتژی‌هایی برای آینده انقلاب اسلامی در قالب توصیه‌هایی برای ملت ایران توسط  مقام معظم رهبری تدوین‌ شده است.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز ادامه داد: ابزارهایی مانند استفاده از جوانان در مدیریت و اداره امور کشور که مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان است؛ مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل «ما می‌توانیم»، امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده، برای دستیابی  به استراتژی‌های انقلاب اسلامی در آینده در بیانیه گام دوم انقلاب  برجسته شده که باید ملت ایران اسلامی به آن توجه زیادی داشته باشند.
 
 
وارعی با تأکید بر اهمیت علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب تشریح کرد: ایران پیش از انقلاب در علم و فناوری در سطح بسیار پایینی قرار داشت؛ چنانچه در صنعت به جز مونتاژ و در علم جز ترجمه حرفی برای گفتن نداشت.
 
وی توضیح داد: بعد از انقلاب اسلامی موتور توسعه صنعت و علم در عرصه‌های فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی در حوزه‌های اقتصادی  و عمرانی و ... روزبه‌روز فعال‌تر و در سراسر ایران اسلامی این امر فراگیر شد و امروزه شاهد تأسیس هزاران شرکت دانش‌بنیان مولد در دانشگاه‌های کشور هستیم.
 
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز با تأکید بر چندبرابر شدن واحد‌های صنعتی، صادرات غیرنفتی و درخشش و رشد چشمگیر علوم پزشکی در کشورمان اضافه کرد: دانشگاه‌ها منشأ علم و پژوهش هستند.
 
وارعی یادآور شد: هدف اصلی مدیران دانشگاهی باید حرکت به‌سوی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم یعنی کارآفرین و مسئله‌محور باشد و برای رسیدن به قله‌های علم و پژوهش پژوهشگران جوان  باید به‌صورت جهادی کار کنند و هرگز ناامید نشده و یأس و ناامیدی را از خود دور کنند.

طبقه بندی خبری:
عمومی